Potrivit datelor Asociației Scoțiene a Producătorilor de whisky (SWA), investițiile în acest domeniu au atins, în prezent, un volum-record de capital, începând cu sfârșitul anilor 1960. Motivul îl constituie dorința fabricanților de a onora cererea tot mai mare de whisky de pe noile piețe de desfacere, precum China si India. În acest ultim stat, numai în ultimii doi ani consumul de vin a crescut cu 37%.
Considerată una dintre cele mai de perspectivă piețe de desfacere a băuturilor alcoolice din lume, India a afișat o creștere a producției de spirtoase și bere de 44% și, respectiv, de 53%. Associated Chambers of Commerce and Industry din India prognozează că în viitorul apropiat piața internă de vinuri se va dubla, practic. Se așteaptă, de asemenea, ca și consumul anual de vin, situat în prezent în jurul valorii de 5 milioane de litri pe an, să atingă, până la sfârșitul anului 2010, cifra de 9 milioane de litri. Cele mai mari investiții în această băutură provin de la compania londoneză Diageo, unul dintre primii producători mondiali de whisky. Potrivit datelor companiei, venitul net obtinuț din brandul Johnnie Walker a crescut până la 10 iunie 2009 cu 7%, până la 2,42 miliarde de lire sterline. Din totalul de 100 de milioane de lire sterline investite, producătorul mărcii Talisker a cheltuit 40 de milioane pentru construirea unei noi întreprinderi, în nordul Scoției. În 2005, compania franceză LVMH a achiziționat cu 300 de milioane de lire sterline compania Glenmorangie, care între timp și-a sporit cu 50% capacitatea de fabricație. Potrivit responsabililor celor două grupuri, în ultimii doi ani, investițiile s-au cifrat la peste 45 de milioane de lire sterline.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu