luni, 4 aprilie 2011

Vânzări

            Potrivit datelor Asociației Scoțiene a Producătorilor de whisky (SWA), investițiile în acest domeniu au atins, în prezent, un volum-record de capital, începând cu sfârșitul anilor 1960. Motivul îl constituie dorința fabricanților de a onora cererea tot mai mare de whisky de pe noile piețe de desfacere, precum China si India. În acest ultim stat, numai în ultimii doi ani consumul de vin a crescut cu 37%. 



          Considerată una dintre cele mai de perspectivă piețe de desfacere a băuturilor alcoolice din lu­me, India a afișat o creștere a pro­ducției de spirtoase și bere de 44% și, respectiv, de 53%. Associated Chambers of Com­mer­ce and Industry din India pro­gno­zează că în viitorul apropiat piața internă de vinuri se va dubla, practic. Se așteaptă, de asemenea, ca și consumul anual de vin, situat în prezent în jurul valorii de 5 milioane de litri pe an, să atingă, până la sfârșitul anului 2010, cifra de 9 milioane de litri. Cele mai mari investiții în această băutură provin de la compania lon­do­neză Diageo, unul dintre primii pro­ducători mondiali de whisky. Potrivit da­telor companiei, venitul net obtinuț din brandul Johnnie Walker a crescut până la 10 iunie 2009 cu 7%, până la 2,42 miliarde de lire sterline. Din totalul de 100 de milioane de lire sterline investite, producătorul mărcii Talis­ker a cheltuit 40 de mili­oa­ne pentru cons­truirea unei noi între­prin­deri, în nordul Scoției. În 2005, compania fran­ceză LVMH a achi­zi­ționat cu 300 de milioane de lire sterline compania Glen­morangie, care între timp și-a sporit cu 50% capa­citatea de fabri­cație. Potrivit respon­sabi­lilor celor două grupuri, în ultimii doi ani, investițiile s-au cifrat la peste 45 de milioane de lire sterline.
       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu