luni, 4 aprilie 2011

Procente în statistici

            


          Consumatorul din România a devenit educat în spiritul consumului de whisky mai târziu, Tudor Furir (director Pernod Ricard România) explicând acest fenomen prin faptul că „până în 2006 o sticlă de whisky era cu 50-60% mai scumpă în România, dar şi datorită faptului că nu exista o cultură pentru whisky.” Prin urmare, frecvenţa cumpărării produsului a crescut doar în ultimii ani, atât ca efect al orientării către stilul de viaţă occidental, cât şi datorită reducerii preţurilor în urma înlăturării taxelor vamale la import. Astfel, în prezent consumatorul de whiskey din România cumpără în medie o sticlă de un litru la interval de aproximativ o lună, sau în cantităţi mai mari atunci când o face în scopul serbării un eveniment. Conform cotidianului de afaceri Business Standard, românii cumpără whiskey din mărcile Ballentine's (32%), Jack Daniel's (20%), J&B (18%), Teachers (13%) şi Dewars (12%). Cel mai vândut sortiment este scotch whisky (Ballentine's, Teachers, Dewars,Johnnie Walker), urmat de tennessee whisky (Jack Daniel's) şi blended whisky (J&B). 






2 comentarii: